Szükséges az online üzletépítés?
A céges honlapteszttel és honlapelemzéssel fényt deríthet a titokra: miért nem elég sikeres a céges honlapod, mi az oka annak, hogy nem jönnek a látogatók?
Manapság a saját céges honlap már elengedhetetlen kelléke egy sikeres vállalkozásnak. Segítségével olyan érdeklődőket, potenciális vásárlókat érhetünk el az interneten keresztül, akiknek személyes megkeresése emberi képességeket meghaladó időt és energiát igényelne. Nem meglepő, tehát, hogy aki érvényesülni akar, annak már van saját honlapja!
A verseny viszont már az interneten is óriási. Mégis megfigyelhető, hogy valamiért egy-két céges honlap magasan felólmúlja az átlagos látogatószám vagy – web shopok esetében – az átlagos kosárértéken alapuló mérőszámokat.
A legnagyobb probléma a céges honlapokkal
“A honlap kész van, az interneten keresztül bárki elérheti, most már jöhet a siker.” – sokan már itt elhibázzák, mert azt hiszik, ha kész a honlap, akkor azzal már nincs is több teendő.
Hiába a legmodernebb design, a profi szöveg, ha cégünk honlapját nem látogatják – vagy ami talán még rosszabb: a látogatók, egyből ki is lépnek, még az oldal betöltése előtt. Ez olyan, mintha nem is lenne weboldalunk, mert így senkit nem fogunk vásárlásra vagy megrendelésre ösztönözni…
Gyakran még azokkal is megesik, hogy elégedetlenek céges honlapjuk teljesítményével, akik bizonyos időközönként “updatelik” az oldalt, és mindig hasznos információkat posztolnak rajta. Ebben az esetben érthető lehet a kiábrándultság, esetleg az idegesség, mert úgy gondoljuk, mindent megtettünk, közben pedig nincs eredménye…?!
Megoldás lehet a weboldal tesztelése
A látogatóink elvesztésének számos oka lehet. Nem hozzáértőként sikertelenségünk okát szinte lehetetlen meghatározni. Laikusként általában két lehetőségünk van: vagy rááldozunk egy bizonyos összeget egy profi honlapelemzésre, vagy választunk valami ingyenes eszközt. Például a Google PageSpeed eszközét és kapunk, ami ad az oldalunk teljesítményére egy bizonyos pontszámot, pl. 95 pontot.
Na, jó, de hogyan működik ez a weboldal teszt és mit jelent ez a 95 pont?

Hogyan teszteljem a weboldalamat?
Ha a Google ingyenes eszközét, a PageSpeed Insights oldalt választhatjuk, akkor egyszerűen az oldalunk címének beírásával egy egész részletes és megbízható elemzést kapunk az oldalról, illetve a mindenképp javítást igénylő pontokról.
A honlapteszt eredménye két fület tartalmaz, mely a honlapunk Mobil és Asztali teljesítményét elemzi.
Átlag felhasználóknak legfőképp a színes keretben található számok szolgálhatnak majd információval, ugyanis a Google eszköze a honlap tesztelése során egy 0-100-ig terjedő skálára helyezi az oldalunkat.
70 alatti pontszám webfejlesztőt igényel
Az egyes fülek alatt találhatunk majd a felhasználói élményre, a honlap sebességére, illetve általános javításokra vonatkozó ajánlatokat. Összességében igaz az a szabály, hogy, ha oldalunk zöld színkódot kap, akkor nem különösebben kell izgulnunk, viszont ha sárga vagy piros a jelzés és az eredményünk is 65-70 alatti, akkor erősen ajánlott egy szakértő megkérdezése.
Fontos lehet még emellett a mobil fülön esetlegesen megjelenő hibaüzenet is, amely valahogy így szól: “Lehet, hogy ez az oldal nem menne át a Google mobilbarát jelleget vizsgáló tesztjén.” Ez annyit tesz, hogy a mobil eszközről érkező felhasználó valószínűleg olyan oldalt fog látni a telefon kijelzőjén, ami nem megfelelő méretű és elrendezésű szövegeket tartalmaz. Az ilyen honlapokra azt mondjuk: nem responsive, ami arra utal, hogy megjelenése nem teszi lehetővé a különböző kijelzőkön történő zavartalan megjelenést.
Segítségre van szükséged?
Habár az előre programozott tesztek elég jól fel tudják mérni a honlapok teljesítményét, de a felhasználói élmény elemzésénél egy robotra hagyatkozni nem a legjobb döntés.
Ha a Google eszközét kipróbáltad, de nem érted, mire utalhatnak a teszt eredményei, vagy profi segítséget szeretnél kérni a weboldalad felújításához, akkor keres minket bizalommal!
Remélem, hasznosnak találtad ezt a bejegyzést! Ha szeretnél velem együtt dolgozni az új vagy meglévő honlapodon, foglalj egy konzultációs időpontot az oldalon!
Biri Gergely - Webfejlesztő

További hasznos tartalom
Így tartsd a látogatókat a weboldaladon!
Főoldal vagy landing oldal? Honlapunk főoldalát mindenképpen olyanra kell terveznünk, hogy az már az első látogatás alkalmával meggyőzze érdeklődőinket....
Fontos tudnivalók domain név választás előtt
Mi az a domain név? A domain nevek megkönnyítik a világhálón való böngészést, mivel a segítségükkel egyszerű, jól megjegyezjető...
Online konzultáció
Foglalj időpontot online konzultációra!
Az első szakértői tanácsadás ingyenes.